top of page
חיפוש

מחזורים לא סדירים ורגשות

כולנו עברנו את זה - התפרצות כעס בלתי צפויה על הטריגרים הקלים ביותר או בכי בלתי נשלט על אמירות תמימות. לפעמים אנחנו אפילו מוצאות את עצמנו בגל הרגשות הזה בלי טריגר בכלל.

אנחנו מדברים על שינויים במצב הרוח, שהם נורמליים לחלוטין, אם כי לא תמיד רצויים, והם אחד הנפוצים ביותר להופיע עקב השינויים בהורמונים שלך במהלך המחזור החודשי שלך. התסמינים הגופניים והרגשיים הללו שמופיעים לפני המחזור שלך ידועים כתסמינים קדם וסתיים או PMS.

כאשר את מגיעה לגיל 40, את עלולה להתחיל לחוות מחזור לא סדיר. חיבור גל השינויים הרגשיים הפתאומי שלך עם המחזור שלך אינו ברור, אבל סביר להניח שיש לו הרבה אשם בזה. תחושת דיכאון, עצבנות, מזג רע, נסערות, חרדה הם חלק ממצבי הרוח שאת עלולה לחוות עקב שינויים הורמונליים, שהם חלק מטווח התסמינים שמקושר עם PMS.



כדי לעזור לקבוע אם השינויים במצב הרוח שלך הם הורמונליים, נסי להכיר את המאפיינים המשותפים הבאים:


• האם נראה שטווח זה של תגובות רגשיות לא רצויות מתרחש מדי חודש, ונותן לך תחושה שלא הייתה סיבה נראית לעין להחמרה?

• שינויים במצב הרוח שלך עשויים להתחיל בכעס ובעצבנות לפני שרגשות אחרים מופיעים.

• את שמה לב שהשטף הרגשי הזה מלווה או עשוי להיות מלווה בתסמינים אחרים דמויי PMS, הפרעות שינה, נפיחות, תשוקה לאוכל, כאבי גוף וכו'.

• האם זה כמה ימים עד שבוע בכל חודש שאת מרגישה רגישה יותר לדברים, ולמרות שאת יודעת מה היה הטריגר, את עכשיו לא בטוחה למה זה משפיע עליך יותר מהרגיל?




תסמינים דמויי PMS מתרחשים עקב שינוי ברמות ההורמונים, המשפיעים ישירות על התפקודים הפסיכולוגיים של המוח שלך. תראי שינויים גם במחזור החודשי שלך. בין אם חווית זאת בעבר ובין אם לא, בסביבות שנות ה-40 שלך ואילך, ייתכן שאת רגישה יותר לשינויים אלה, והם עלולים להחמיר את ה-PMS או התסמינים הדומים ל-PMS שלך. ככל שרמות ההורמונים משתנות בצורה דרמטית יותר בשלב זה של חייך, נשים הסובלות ממצבי רוח לפני המחזור שלהן נוטות לראות יותר מהתנודות הללו במהלך תקופה זו.

החדשות המעודדות הן שישנם צעדים שתוכלי לנקוט כדי לעזור לך לנהל את העליות והמורדות האלה:

1.תזונה: יש כמה ויטמינים ומינרלים שמחזקים את מצב הרוח ומאזני הורמונים. תוספי מזון, כמו Femarelle® Rejuve, עוזרים להקל על PMS הקשורים להורמונים ותסמינים דמויי PMS (למשל, עצב, עצבנות, עייפות וכו'). זהו מוצר טבעי שפועל לאיזון השינויים ההורמונליים הלא אחידים המתרחשים בסיום גיל הרבייה שלך, 40 ואילך.

2. פעילות גופנית: אם תסמינים דמויי PMS גורמים לך להרגיש עייפה וסחוטה רגשית, נסי פעילויות פנאי, כמו הליכה מהירה או שחייה. פעילות גופנית עוזרת לשחרר את הורמון האוקסיטוצין הקשור להרפיה. יוגה, תרגילי נשימה ומדיטציה יכולים גם הם לעזור.

3. שינה: נסי לשמור על שגרת שינה קבועה על ידי הליכה לישון וקימה בערך באותה שעה.

רק תזכרי שזה נורמלי לחלוטין מה שאת חווה, ואת לא לבד. ההערכה היא שכ-85% מהנשים חוות תסמינים דמויי PMS בשלב מסוים בחייהן. על ידי מודעות ונקיטת אמצעים יזומים, את יכולה להפוך את הסימפטומים שלך לניתנים יותר לניהול. אל תרגישי רע עם ההתפרצויות שלך. את יכולה לפעול לפי זה ולהתחיל את המסע כדי לקבל שליטה על האיזון הפנימי שלך.

221 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page